Aida og Dagmar – modeller For et reklamebureau

Et reklamebureau eller reklamebureau er en virksomhed eller tjeneste dedikeret til planlægning, håndtering og skabe reklame for klienter. Disse organer er uafhængige af klienter og give deres færdigheder og udsigt til at sælge kundens ydelser eller produkter.

Reklamebureauer kan også administrere branding strategi, marketing og salg tilbud til sine kunder.

For et reklamebureau er det meget vigtigt at indse, at de kan øge salget med deres indsats. Virkelig taler, reklamebureauer er sind arbejder på anden siden af internettet for at øge salget. For en person, der arbejder som en reklame agent, er det meget vigtigt at vide om købers psykologi.

Dem, der arbejder i et reklamebureau bør vide om de forskellige tankeprocesser, der går i sindet af en læser eller en fremviser, en potentiel køber. Dette vil helt sikkert hjælpe til at bygge din virksomhed bedre.

Der er masser af teorier til at forklare den proces, der går i købers sind, når han/hun går til at købe noget.

Processen er ikke den samme for hver køber og det er sekventiel.

En af de populære funktioner efterfulgt af reklamebureauer er AIDA.

AIDA er et akronym står for:

A-opmærksomme

Jeg-interesse

D-ønske

A-handling

AIDA modellen hedder annoncering agenturet bør vide, hvordan at henlede opmærksomheden på en køber at få kunden interesseret ved at udstille sine fordele, fordele og funktioner. Interesse er efterfulgt af lyst. Det er reklame agenturets pligt til at oprette et ønske om i en køber til at købe et bestemt produkt. Alle tre trin af AIDA politik vil hjælpe dig med at stimulere aktion mod køb af en vare. AIDA teori guider og fører dig til at opbygge en bedre reklamebranchen. STORE B i reklame verden har fulgt AIDA for at generere gode reklame kampagner.

En anden model kaldet DAGMAR er nu i stigende grad blevet mere populære og mere omfattende end AIDA. DAGMAR trin er mere defineret og let at anvende.

Sigt DAGMAR er et akronym for definere annonceringsmål for målt reklame resultater. Ifølge DAGMAR, skal et salg bære en potentiel kunde gennem fire faser:

I. bevidsthed

II. forståelse

III. Overbevisning

IV. aktion

Antag, at du har en service eller produkt og din kunde kender intet om produktet.

Som din klient er uvidende om produktet, er det første skridt at gøre ham opmærksom på dit produkt ved at sende reklame vedrørende dit produkt på respektive hjemmesider.

Forståelsen er det andet trin af DAGMAR. Prøv at kende svarene på disse følgende spørgsmål.

a) Hvad er dit produkt?

b) Hvad er produktets potentielle funktioner og fordele ved produktet?

c) Hvad vil din kunde få fra dit produkt? Og hvordan?

Svar på alle disse spørgsmål vil hjælpe dig med at få en potentiel kunde.

Næste fase er overbevist om, og dette er meget vigtigt. Overbevise kunden ved at fortælle ham fordelene ved dit produkt. Efter overbevisende, starter dine næste trin dvs. aktion, som ikke kontrolleres af dig. Du skal afhænge af debitoren. Dog vil din tidligere handlinger har en vigtig rolle at spille.

Hvis du har kunnet overbevise, kunde annonce har svarede ham tilfredsstillende og så vil du helt sikkert være vinderen af dag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *